DUYURU
Kapat
Tecrübelerinizi takip edin!
Sitemizde YAZAR olmak isteyenler yukarıdaki "yazar ol" butonunu kullanarak üye olabilirler. Artık yeni üyelere aktivasyon linki göndermiyoruz. Direkt giriş yapıp paylaşım yapabilirsiniz.

Kötü niyetli kişilerin paylaşımlarını otomatik olarak yayınlamamak için ilk defa üye olup tecrübe paylaşan arkadaşların paylaşımlarını bir süre bekletmek zorunda kalıyoruz. Yeni üyeyseniz paylaştığınız tecrübenin yayınlanması birkaç gün sürebilir. Takip ediniz.
Sayfa:

Barselona

Toplam 6 fotoğraf bulunmaktadır
Barselona bugüne kadar gittiğim en iyi şehirlerden bir tanesi.Bir şehir her anlamda bu denli gelişmiş olamaz.Yazıma başlarken ben Barselonaya eylül ayında gittim ve oldukça sıcaktı akdenizin iklimini buram buram yaşayan bir yer olduğundan yazın ortasında gitmeniz sizi biraz sıkıntıya sokacaktır.Kaldı ki ispanyolların aşırı sıcaklardan korunmak adına öğlenleri siestaya (dinlenmeye) gittiklerinide söylemem gerek.Bu yüzden ideal mevsimin eylül başlangıcı olduğu kanaatindeyim.

Barselonaya gitmek için schengen ülkesi bir ülkeden vize almanız yeterli.Gerçi bununla ilgili başka rivayetler var ama başka bir yazımda bu vizeyle ilgili tecrübelerimide paylaşacağım.Dediğim gibi Schengen ülkesi bir vizeyle giriş yapabilirsiniz ben yunan vizesiyle yapmıştım.Konumsal olarak bize uzaklığından dolayı uçaktan başka eğer aylık bir tatiliniz yoksa alternatif bir taşıt yok.Uçak biletlerinin fiyatlarını tam olarak bilemiyorum çünkü ben kabin memuru olan ablamla seyahat ettiğimden bilet fiyatları biraz farkediyor.Ama az sayılmayacak bir ücreti gözden çıkarmanız gerekecek fakat emin olun ki buna değer.

Gelelim Barselonaya ben havaalanında indikten sonra özel bir araçla merkeze yakın bir yere kadar gitmiştim.Daha sonra taksi ile merkeze.Gittiğimde çok şanslıyım ki tarih 11 eylüldü yani katalanların kurtuluş günü.Katalanlar hakkında burdan daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.Bu sebebten dolayı inanılmaz kalabalıktı fakat bu kalabalığı hır gür çıkaran bir kalabalık olarak düşünmeyin onca kalabalığa karşın tek bir olaya rastlamadım.Kalabalıktan kastım yüz iki yüz bin değil bu arada neredeyse milyona yakın insan.

Biz şehir merkezine yakın bir yere konaklamıştık bununla ilgili spesifik bir mekan adı veremicem çünkü çeşitli internet sitelerinden konaklamayla ilgili bütçenize en uygunu olanı rahatlıkla seçebilirsiniz.Konaklama skalası oldukça geniş.Otellere bakarken en ünlü caddesinin La rambla olduğunu unutmayın merkezi orası kabul edebilirsiniz.La rambla caddesinin bir ucu Kristof kolomb heykeline ve limana diğer tarafı ise katalunya meydanına açılmakta.Dediğim gibi La rambla şehrin en ünlü en işlek caddesi sayısız cafeler mağazalar sokak sanatçıları burada toplanmış.Kendi damak zevkinize olan yiyecekleri buralarda bulabilir değişik lezzetler tadabilirsiniz.Bu lezzetlerden biride şüphesiz Paella.Bu yemek bizim bildiğimiz pilavın tavuk,balık,deniz ürünleriyle pişirilmiş hali.Birçok cafede bu lezzeti tadabilirsiniz ama en iyi hangisi derseniz bu konuda bir fikrim yok damak tadı değişkenlik gösterebilir.Paelladan sonra ispanyolların bir yemek kültürüde tapas dedikleri bizim meze diye tabir ettiğimiz yiyecekler.Bu tapaslarda da akdeniz mutfağından yiyecekler bulabilirsiniz.Hatta bazı kafelerde porsiyon büyüklüğüne göre karnınızıda doyurabilirsiniz.Bu lezzetleri tadarken yine o yöreye ait olan Sangria adını verdikleri şarabıda içmenizi öneririm.Sangria kırmızı şarabın meyvelerle hazırlanmış hali ve ferah bir tadı var.Bu yiyeceklerin dışında yine hertürlü lezzeti bulabileceğiniz kafeler restaurantlar mevcut.

Barselona gerçekten her anlamda düzenli bir şehir bunda Gaudinin payının büyük olduğu büyük bir gerçek.Şehirde bir çok eser Gaudiye ait bunların en başındada bitmeyen kilise Sagra da Familia gelir.Bu eserlere değinmeden önce yine her büyük şehirde olduğu gibi turistler için hazırlanmış hop on hop off otobüs biletlerimizden aldık.Değişik renkte olanları mevcut fakat tek biletle hatlar arası geçiş yaparak bütün bir şehri dolaşabilirsiniz.Diğer türlü zaman ve nakit bakımından zora gireceğinizi söylemek isterim.Evet Sagra da familia kesinlikle harika bir eser gidip görün ve üst katına çıkıp eşşiz barselona manzarasını seyredin.Barselona mimari açıdan gerçekten çok zengin üstü açık otobüste giderken herhangi bi cadde başına Gaudinin sıra dışa eserlerine rastlamak mümkün.Ama yinede özel olarak Park Güelle gitmeniz Gaudinin evini görmeniz gerektiği kanısındayım.Tarihi gezilerinizi üstü açık otobüsle elinizde tourist informationla yaptıktan sonra gecede sizi yine her anlamda tatmin edebilicek mekanlar bekliyor.Her anlamda tatmin etmekten kastım Barselona gece hayatı olarak çok lüks mekanlardan bir kafede şarabımı yudumlarım diyenlere çok lüks istemiyorum ama gencim eğlenmek hakkımcılara kadar birçok imkanı sunuyor.Bütçenize keyfinize uygun olanı merkeze çok yakın yerlerde bulabilirsiniz.Bunların dışında Nou campı (ben gece denk geldim giremedim malesef),her yerden gözüken torre agbarı,teleferikle çıkıp montjujic kalesini,Plaça Reial'ı,Sta. Maria Del Mar kilisesini görmenizi tavsiye ederim.Küçük bir not olarak hırsızlık ve cepçiliğin yüksek olduğu söylenmişti fakat biz hiçbir sorunla karşılaşmadık yinede bun uygun tedbirler alrsanız iyi olur.Daha çok anlatılacak şey var ama bu bilgiler ışığında gidip görmeniz dileğiyle.